Menu witryny
  » Statut
  » Regulaminy
  » Fundusz Remontowy


Zarządzanie
  » Niezbędnik Lokatora
  » Ustawy i Rozporządzenia
  » Orzecznictwo
  » Ministerstwo Finansów
  » Wzory dokumentów
  » Logowanie


Informacje
  » Organy
  » Nasza galeria
  » Oferty usług


Ogłoszenia
  » Przetargi na odrębną własność lokali mieszkalnych
  » Przetargi na prace budowlane i remontowe


 
powrót

System Gospodarki Odpadami Komunalnymi

Od 1 lipca 2013 r. wprowadzono nowe opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zwane potocznie opłatami za wywóz śmieci. Z dniem 1 stycznia 2012r. weszła w życie nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Główna zmiana znowelizowanej ustawy polega na obligatoryjnym przejęciu przez Gminy zarówno Maków Podhalański jak i Suchą Beskidzką z dniem 01.07.2013r. obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie gospodarowania wytworzonymi przez nich odpadami komunalnymi. Obowiązek gospodarowania odpadami komunalnymi przeszedł na gminy. Zgodnie z art. 3 wyżej cytowanej ustawy to gminy są zobligowane do stworzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy, jak również do prowadzenia działań informacyjnych i edukacyjnych w tym zakresie. W związku z powyższym opłata za gospodarowanie odpadami będzie przekazywana gminie w formie deklaracji podatkowej. Wysokość opłat będzie uzależniona od tego, czy odpady będą segregowane – niższe dla tych, którzy segregują odpady i wyższe dla tych, którzy ich nie segregują. Każdy właściciel nieruchomości (w tym mieszkania), na której wytwarzane są odpady otrzymał deklarację i po jej wypełnieniu zobowiązany będzie do terminowego jej złożenia. Ponadto, właściciel deklaruje wybór sposobu zbierania odpadów (selektywne, nieselektywne – zmieszane). Wszelkie zmiany danych zawartych w deklaracji należy zgłaszać do administracji Spółdzielni w terminie 14 dni od daty powstania zmiany wypełniając korektę deklaracji. Za mieszkańców spółdzielczych zasobów mieszkaniowych deklarację składa zarządca nieruchomości tj. Spółdzielnia Mieszkaniowa tzw. – zbiorczą deklarację na podstawie złożonych indywidualnych deklaracji mieszkańców. Ponadto złożona deklaracja będzie podstawą do zmiany naliczeń opłat – za użytkowanie mieszkania od 01.07.2013r.

 
Mickiewicza 44,  Sucha Beskidzka
email: biuro@smbeskid.pl
tel. 33 874 21 42
fax. 33 874 23 82
 
NIP: 552-010-11-29  
REGON: 000486304